Aile Terapisi

Aile terapisi aile içindeki acılarla ilgilenir ve yaraları iyileştirir. Hepimiz hayata kan bağımız olsun olmasın bir aile içinde başlarız. Ve içine doğduğumuz aile yaşamımızın ilk gününden son nefesimize dek hayatımızın her alanını etkiler.

Ailemiz kim olduğumuzu, kim olacağımızı iyi ya da kötü yönde etkileyebilir. Dilimizi, alışkanlıklarımızı, göreneklerimizi, ritüellerimizi, etrafımızdaki dünyayı nasıl gözlemleyip inceleyeceğimizi ailemizden öğreniriz. Ayrıca nasıl seveceğimizi ailede öğreniriz. İlk ilişkilerimizi aile içinde kurarız ve bu önemli ilişkilerden başkalarıyla nasıl etkileşime gireceğimizi öğreniriz. Sağlıklı ilişkileri olan sağlıklı bir aileye doğarsak sağlıklı ilişki sürdürmeyi öğreniriz.

Ancak, işlevini yerine getiremeyen, bağlanmak için çatışan bir aileye doğarsak biz de bağlanmak için çatışmalı ilişkiler yaşayabiliriz. Böyle bir ailede doğmuş olmak şanssızlık olsa da, değişmez bir durum değildir. Hemen hemen tüm aileler zaman zaman çatışma yaşayabilirse de çoğu bütünlüğünü ve mutluluğunu zamanla korur.

Aile terapisi, sağlıklı, işlevini yerine getiren aile gelişimi için bir yöntem önerir. Ailenin sağlığını ya da işlevini etkileyen belirli soruna odaklanır. Aileye zor zamanlarında eşlik edebilir, geçiş dönemlerinde ya da aile üyelerinden birinde davranışsal-ruhsal ya da herhangi bir sağlık sorunu olduğunda yardımcı olabilir.

Aile terapisi bireyin sorunlarına aile yapısı içinde odaklanır, grubun dinamiklerini anlayarak sorunların çözüleceğine inanır. Ailenin yapısı kişinin sorunlarının oluşumunda ve sürdürümünde etkilidir. Aile terapisi yakın ilişkide olan kişilerin birbirine yardım etmesini sağlar. Aile üyelerinin zorlu düşünce ve duygularını güvenli bir biçimde araştırma ve söze dökmelerini, birbirlerinin tecrübeleri ve bakış açılarını anlamalarını, birbirlerinin ihtiyaçlarına saygı göstermelerini ve ilişkilerinde-yaşamlarında güçlü yönlerine odaklanarak değişiklikler yapmalarını sağlar. Aile terapisi ile kişiler önemli ilişkilerini anlama ve ileriye taşıma şansı bulur.

Aile terapisi etkinliği, çocuklar, ergenler ve erişkinlerde çeşitli bozukluklarda kanıtlanmıştır. Aile terapisi aile üyelerinin her birinin ihtiyaçlarına ve aile içinde birbirleri ile etkileşimlerine odaklanır. Kişilerin güçlü yönleri ve kaynak olarak ilişkilerini kullanır. Aile üzerinde değil aile ile ortaklık içinde çalışır. Farklı aile türleri, ilişkiler, inanç ve kültürlere duyarlıdır. Kişileri güç konularda birlikte konuşturur, tecrübelerini paylaşmalarını ve iyileşmek için destek almalarını sağlar.

Aile terapisi bazı psikiyatrik hastalıklarda özellikle önem kazanır. Şizofreni, bipolar bozukluk, bağımlılıklar, yeme bozuklukları gibi uzun süren, kişinin yaşamının her alanında zorluğa yol açabilen hastalıklarda bireysel tedavilerin aile yaklaşımlarıyla taçlandırılması kişinin hastalıktan etkilenmişliğini en aza indirebilir, aile sisteminin ve diğer aile üyelerinin sağlığına katkıda bulunabilir.

Aile terapisinin kullanıldığı diğer alanlar; diğer çocuk, ergen ve yetişkin ruhsal hastalıkları, Çocuk ve ergenlerde davranış bozukluğu- okul problemleri, Kronik fiziksel rahatsızlıklar, Yas, kayıp ve travmalar, Duygusal istismar, ihmal ve şiddet, Aile yaşamında değişiklikler (iş değişikliği, taşınma vb.), Ebeveynlik becerileri, Üvey bireyi bulunan ailelere destek, Psikoseksüel zorluklar, Evlat edinme, üvey ebeveyn/çocuk ilişkileri, Kendine zarar verici davranış, Travma sonrası çocuklara, gençlere ve yetişkinlere destek, Göç eden ailelere destek, İş stresi, Ekonomik problemler sayılabilir.

Aile Terapistlerimiz

Aile Danışmanı

Aile Terapisi detaylı bilgi ve randevu için bizi 0552 642 17 29 telefon numaramızdan arayabilirsiniz.